Otsingumootoriturunduse ehk SEO (Search Engine Optimization) suurim tugevus on see, et ettevõtte reklaam ilmub õigel ajal õiges kohas ehk sel hetkel, kui motiveeritud ostja teeb oma esimese otsingu toote või teenuse leidmiseks. Eesmärk ongi mitte turundada laiale publikule, vaid äärmiselt täpselt sihtida seda klienti, kes hetkel teenust või toodet vajab. Eriti positiivne on, et otsingumootoriturundus annab võrdse võimaluse silma jääda nii väikestele kui suurtele ettevõtetele, loeb vaid panus oma turundusse. Oled samuti huvitatud oma kodulehega otsingus säramast? Võta meiega ühendust!
Mis vahe on otsingumootoriturundusel ehk SEM-il (Search Engine Marketing) ja laialt levinud otsingumootoritele optimeerimise ehk SEO-l (Search Engine Optimization)? Otsingumootoriturundus keskendub makstud reklaamile, tänu millele ilmuvad ettevõtte reklaamid otsingus eesotsas. SEO puhul ettevõtted pigem “teenivad” endale selle koha, kasutades oma kodulehel kõige relevantsemaid otsingusõnu. Mõlemad, nii otsingumootoriturundus kui -optimeerimine on tänapäevased digiturunduse ühed parimad tehnikad. Muide, otsingumootoriturunduses keskendutakse kõige rohkem Google-ile. Miks? Sest enam kui 35% kogu maailma otsingutest käib hetkel läbi selle keskkonna. Mujal maailmas keskendutakse ka näiteks Bing Adsitele, aga vähemalt Eestis pole see relevantne ning sinna ei peaks oma aega ega raha panustama.
Tehtud töö: Teostasime MyFinance.ee lehele SEO analüüsi, kaardistasime 20 märksõna. Lõime sisutekstid märksõnadele ning optimeerisime nende lehe nendele märksõnadele ja tõstsime domeeni autoriteetsust läbi väliste linkide. Lõpptulemusena on 12 märksõna 20st esilehel ning 9 märksõna on esilehe esikolmikus!
Kuidas siis näeb välja edukas Otsingumootoriturunduse strateegia? Esmalt, selle eelduseks on nii vajaliku eelarve kui asja tundvate inimeste olemasolu. Kui teemaga absoluutselt kokkupuudet pole, soovitame pöörduda professionaalide poole. Kuna otsingumootoriturundus on keeruline ning nõuab algteadmisi ning kogemusi, hoiad nii kokkuvõttes kokku nii raha kui aega.
Tehtud töö: Kaardistasime Suncole 12 märksõna, millega inimesed nende pakutavaid teenuseid Googles otsivad. Lõime lehele vastavatele märksõnadele sisu ning optimeerisime lehe samuti nendele märksõnadele. Seejärel lõime väliselt sunco.ee domeeni autoriteetsust tõstvaid blogipostitusi ja linke. Tulemusena saime kolme kuuga kaheteistkümnest märksõnast kuus märksõna Google otsingutulemustes esilehele.
Otsingumootoriturunduses on väga oluline eeltöö. Selle alla käib ettevõtte või brändi olulisemate märksõnade kaardistamine ning nende analüüs. Tehakse kindlaks, milliste sõnadega ettevõtet, brändi, toodet või teenust kõige sagedamini otsitakse. Tänu sellele saab luua kampaania või reklaami, mis keskendub just õigetele märksõnadele. Nüüd, kui potentsiaalne klient vajaliku sõnaga otsingu teeb, näeb ta otsingulehel esimesena just sellele märksõnale loodud reklaami. Kust tuleb aga sisse tasuline osa? Kui klient nüüd esimesele reklaamile vajutab, kasseeritakse tasu sisse reklaami loonud ettevõttelt.
Lihtsustatult näeb üks otsingumootoriturunduse strateegia välja nii:
Kõik see võib esmapilgul tunduda lausa liiga lihtne. Kahjuks näitavad kogemused, et algaja otsingumootoriturundaja pigem kulutab oma aega ja raha, mida ta saaks pigem kulutada oma ettevõtte arendamisele. Seetõttu soovitame pigem pöörduda professionaalide poole, kes teavad, mida nad teevad. Nii toob hästi läbi mõeldud ja sihitud otsingumootoriturundus kliente ning raha sisse, mitte ei vii välja.
Parima kasutuskogemuse pakkumiseks kasutame seadme teabe salvestamiseks ja/või juurdepääsemiseks selliseid tehnoloogiaid nagu küpsised. Nende tehnoloogiatega nõustumine võimaldab meil töödelda andmeid, nagu sirvimiskäitumine või kordumatud ID-d sellel saidil. Nõusoleku mitteandmine või nõusoleku tagasivõtmine võib teatud funktsioone negatiivselt mõjutada.