Ma arvan, et kui blogi on huvitav nii meile kui ka lugejatele, siis üritame kirjutada ühe korra kahe kuu jooksul, olenevalt palju huvitavat juhtub.

Kuna oleme tegutsenud juba peaaegu aasta, siis selgitan lühidalt, kuidas oleme jõudnud praegusesse etappi. Alustasime vDisainiga kuskil septembris aastal 2020. Mina olin Ameerikas käinud mõned aastad raamatuid müümas ning samal ajal Eestis müüki teinud ja mõningaid müügimeeskondi juhtinud. Kuna koroona tuli septembris jälle kiirelt peale, siis sain üsna kiirelt aru, et tuleb midagi sellist tegema hakata, mida koroona nii kergelt ei halva. Mõttekaaslasi sellel teemal tol hetkel jagus. Üks mõttekaaslane, kellega asja alustasime, oli Jan. Alustasime esimeste lehtede müümisega minu korterist. 

Lehtede müümine? Pidi olema ju IT ettevõte? Siinkohal vist õige selgitada natuke meie ärimudelit ka.

Nagu alguses mainitud sai, olen ise käinud Ameerikas raamatuid müümas ning tõenäoliselt sellest paremat müügikogemust saada kuskilt on üsna raske. Kogu müügiteooria ning müügitekstide peensusteni lihvimine on mulle andnud enesekindlust müügis ning suhtluses. Selle juures samuti ka noorte müükarite juhtimine ja õpetamine. Just need on olnud ka peamised võtmed vDisaini kasvu taga.  Kuid vDisain on siiski IT ettevõte, seega müügioskusest ainuüksi ei piisa. Sellega tuligi kasuks kaasasutaja Jan. Janil olid juba eelnevad kontaktid IT valdkonnas loodud ning koos alustada oli lihtne! Ehk siis esialgne ärimudel kujunes järgnevalt: 

– on vaja leida head müügimehed/projektijuhid, kes potentsiaalsele kliendile veebiarenduse maha müüvad, seda juhivad ja kliendiga arenduse lõpuni suhtlevad;

– on vaja arendajat, kes arenduse valmis teeb;

Me alustasime arendusega nii, et meil ei olnud majasisest arendust ega disainerit. Kõik arenduse ostsime teistelt firmadelt sisse ning meie suur väärtus oli see, et meie oskasime kliendiga hästi suhelda. Alustada oli lihtne, sest me alustasime väga lihtsate veebiarendusega, mille hinnad olid maksimaalselt 1000€.

Raha jaotus ideaalses maailmas oleks siis järgnev: 1000€ veebileht = 300€ müügiinsenerile/projektijuhile, 400€ arendajale ja alles jäänud 300€ – KASUM! 

Praeguseks hetkeks on kokku arendatud/arenduses üle 250 kliendi (500 000€ eest) ja võib vist ainult unistada, et asi oleks nii lihtne. Päris maailmas on sellises äris vaja siiski peale projektijuhi ja arendaja veel testijaid, disainereid ja majasisest arendusspetsialisti, kvaliteedikontrolli, SEO spetsialisti, raamatupidajat jne. Ja kui kõik need kulud kokku lüüa, siis sellest tulebki see suur veebilehtede hindade erinevus, et kas teha asja suurelt ja korralikult või kodus magamistoas põlve otsas.

Kõik need naiivsed ja esmased ideed olid siis genereeritud minu või Jani korteris. Umbes kaks nädalat peale ideede kokku panemist ja nende praktiseerimist saingi oma esimesed aktiivsed kliendid, kes siis üsna kiirelt ka raha maksma hakkasid. Mõtlesime, kuidas kiirelt kliente saada ning esimeseks turundusmeetodiks sai ikka aktiivmüük – nagu harjunud olin. Helistasime ettevõtetele, kellel polnud kodulehte või too oli väga vana ning müüsime korraliku, kaasaegse, kodulehe ideed. Minu jaoks oli alguses kõige suurem hämming see, et paljud firmad ei pea oluliseks isegi kokku saada ning usaldavad telefoni otsas olevat häält nii palju, et kannavadki arve alusel 500€ “võõrale”. Tagantjärgi mõeldes nii ju enamik äri käibki 😀 

Foto: Esimesed kõned kodust.

vDisain kannab mitmeid tuhandeid eurosid välismaa firmadele iga kuu, et enda süsteeme püsti hoida ja projekte korralikult juhtida. Aasta tagasi oli see mulle üsna suur üllatus, aga see selleks. 

Septembris kui alustasime, siis kohe uut juriidilist keha ei kiirustanud registreerima, vaid tahtsime näha kuidas asjad lähevad. Peale kahte kuud oli meil juba umbes 5 müügimeest. Nende hulgas ka meie kolmas osanik Sander, kes pani aluse meiliturundusele, mis on toonud tõenäoliselt ⅓ meie klientidest. Enne kui investoreid kaasasime, olimegi kolmekesi, mina (Oliver), Jan ja Sander, osanikud. Praegu töötame välja optsioonipoliitikat selleks, et kõigil oleks võimalik osanik olla. Ehk siis kõik, kes tahavad osa saada vähemalt 100 milli bisnessist, siis helistage! 😀  Aga muutsin jälle jutu suunda. 

Et siis peale kahte kuud oli meil juba 5 müügimeest, saime kuskil 10 klienti kuus ning pangaarvele hakkas vaikselt raha kogunema. Selleks ajaks olime oma esimese kõige suurema investeeringu teinud – endale kontori võtnud ~1000€/kuus üür. Sellel hetkel oli see üsna suur osa meie kuludest. Järgmine suurem kulutus oli kohvimasin 😀 😀 

Kuskil veebruaris saime aru, et käive läheb kõvasti üle 40 000€, ehk oli vaja kiirelt uus firma registreerida õigete osalustega (enne oli kõik õhku kirjutatud) ning siis kaasasime ka investorid, kellele andsime 10% ning saime natukene meelerahu kapitali, et kohvimasina eest maksta. Tegelikult oli meil selleks hetkeks esimesed majasisesed arendajad palgatud ja suurem kontor võetud ning sealt hakkasid asjad veidi kiiremini liikuma. 

Nüüdseks on meil rekord müügikuu 130k eest müüki ja 40 klienti ühe kuuga. Suuremad kliendid on Bercman Technology, Skarabeus, Ait-Nord, Hiieko jne. Meil on ülimalt beast tiim. Meil on oma disainerid, majasiseseid arendajaid on 10 ning müügiinsenere vähemalt 14. Ehk kokku on meid igapäevaselt pisut üle 24 ja endiselt ostame arendust vahel sisse. Ja müünud oleme juba ligi 750 000€ eest. ÜLIKÕVA!!

Praeguseks oleme jõudnud omadega juba Horvaatiasse ning peame siin kaks nädalat viibima. Kes ei tea, siis praegusel koroona-ajal Euroopast otse USA-sse lennata ei saa ning selleks, et sinna ilma mingisuguste erilubadeta minna, peab olema Schengeni piirkonnast väljas 14 päeva. Pool ajast oleme juba siin ära istunud ning nüüd hakkame aktiivsemalt USA jaoks valmistuma. Panen siia sellest ka väikse pildi. Aga sellest kõigest lähemalt juba järgmises postituses!

Nüüd on mingi osa minevikust selgitatud, siinkohal ka lõpetan. Me oleme mõelnud, et põhiliselt arutleme ja kirjutame blogis sellest, kuidas USA turule laieneme, mis selleks vaja teha on, mis see meile maksma läheb jne. Järgmises blogis juba veidi sellest, kuidas USA-sse laienemine edeneb ning kuidas firma registreerimine käib. Teame jube ette, et võrreldes Eestiga on see paras peavalu. Ma ise mõtlen küll, et see võiks olla üsna põnev lugemine! Samuti kirjutan, mis on meie suuremad arenemiskohad jne. Kui need ideed ja mõtted tunduvad head, siis võite märku anda! Kui veel paremaid mõtteid, mida võiks kirjutada ja millest arutleda, siis andke samuti märku! Tagasiside on vägagi teretulnud 😉

 

0 kommentaari

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga