Graafiline disainer on see, kes aitab luua kliendile vajaliku visuaalse identiteedi. Graafiline disain on kõikjal meie ümber – olgu selleks siis logo, animatsioon või, veebiagentuurile kohaselt, kodulehe kujundus. Hea graafiline disainer oskab luua täpselt ettevõttele sobivat visuaali, mis sobiks nii brändi väärtuste kui eelistustega. Ta tegeleb nii logode, sobivate fontide kui piltide leidmise ja loomisega. Koduleht või äpp on ettevõtte visiitkaart, disainer kindlustab, et see näeks maksimaalselt esinduslik välja ja looks suurepärase esimese mulje. Soovid ka oma ettevõttele luua korraliku brändingu? Vdisainis töötab mitmeid auhindu võitnud disainerit, võta meiega ühendust ning asume tööle!
Tehtud töö: Tegime Northnaviale korraliku brändiraamatu. Vana identiteet ei kõnetanud korralikult sihtgruppi ning e-poe konversioonimäär oli madal. Lõime täiesti uue identiteedi, mis kõnetaks sihtgruppi ja selle baasile saame luua kõrgelt konverteeruva e-poe.
Millised on vajalikud oskused graafilisele disainerile? Kõige alus on omada kunstialast tunnetust ja mõningaid teadmisi kompositsioonist ning värviõpetusest. Vajalik on tunda tüpograafiat, et osata visuaalselt sõnade ja tähtedega mängida. Paljudel ettevõtetel on juba olemas oma brändi värvid ja logod. Graafiline disainer oskab neid kasutada ning nende piiridesse jääda. Kasulikud on teadmised UX disainist, et osata luua lehte/äppi, mis ei ole ainult ilus vaid ka kasutatav ja arusaadav. Kodulehtede ja äppide kujundamisel on vaja tunda ka CSS ja HTML põhimõtteid. Ja kuigi kõik kujundused ei pea, ega tohigi, välja näha sarnased, on siiski vajalik olla kursis uuemate trendidega ning olla valmis ka neid rakendama, kui klient seda vajalikuks peab.
Openrate veebidisain. Klient ei olnud rahul enda vana veebilehe disainiga (vt. allpool)
Igal brändil oma identiteet. Kui see on veel arendamisel, oskab graafiline disainer panna paberile või arvutiekraanile visuaali, mis annab seda identiteeti kõige paremini edasi. Olgu selleks siis logo, õigesti valitud toonide või fondi näol. Kui brändil on juba olemas oma brandbook ehk varasemalt loodud visuaalne identiteet, oskab graafiline disainer seda kasutada ning edasi arendada. Niimoodi sünnivad ettevõtte või brändi väärtuste ning omadustega kooskõlas olevad kujundused kodulehele, äpile või tarkvarale.
Kuid mitte ainult. Graafilisel disaineril võivad olla kõik need tehnilised oskused ja teadmised, aga ta vajab ka nii mõndagi muud “pehmemat” omadust. Näiteks on raske töötada sellel alal, kui puudub oskus teha erinevate inimestega koostööd. Enamasti on graafilisel disainil mingi suurem eesmärk, mille nimel töötab mitu inimest. On absoluutselt vajalik osata suhelda nii veebiarendajatega, klientidega kui näiteks turundusjuhtidega, et see eesmärk saavutada. Kindlasti ei saa olla graafiline disainer, kui puudub loovmõtlemine ning oskus visuaalselt rääkida brändi lugu. Ja et üleüldiselt projekt ellu viia, peab oskama ka kella ja kuupäeva vaadata ehk oma aega planeerida.
Graafiline disainer omab oskust kuulata ettevõtet, näha nende väärtusi ning need paberile või arvutiekraanile panna. Ta loob või arendab edasi just ettevõttele või brändile sobivat visuaalset identiteeti. Tänu sellele sünnivad kujundused, mis on brändile suurepäraseks visiitkaardiks. Graafiline disainer on ettevõttele koostööpartneriks, leiab ühise keele tarkvaraarendajaga ja ei pelga katsetada uusi asju. Nii sünnivad kujundused, mis kõnetavad klienti ning kutsuvad neid veebilehele või äppi üha tagasi.
Logo, bränding, ettevõtte visuaalne identiteet, toote ja pakendi disain, veebidisain, illustratsioonid, bännerid, brožüürid, visiitkaardid jpm.
Graafilise disaineri tunnihind on üldjuhul 50-60€ tunnis. Kõrgema tasemega graafilise disaineri tunnihind võib olla ka 100€ ringis.
Parima kasutuskogemuse pakkumiseks kasutame seadme teabe salvestamiseks ja/või juurdepääsemiseks selliseid tehnoloogiaid nagu küpsised. Nende tehnoloogiatega nõustumine võimaldab meil töödelda andmeid, nagu sirvimiskäitumine või kordumatud ID-d sellel saidil. Nõusoleku mitteandmine või nõusoleku tagasivõtmine võib teatud funktsioone negatiivselt mõjutada.