SEO ehk otsingumootoritele optimeerimine

SEO ehk kodulehe otsingumootoritele optimeerimine

Otsingumootoritele optimeerimine aitab kodulehel otsingumootoris esimeste tulemuste seas välja tulla ning külastatavust suurendada. Otsingumootoritele optimeerimine tähendab enamjaolt just oma kodulehe Google jaoks arusaadavaks tegemist, kuna tegemist on enamlevinud otsingumootoriga. 

Google järjestab otsingutulemused vastavalt otsitavale märksõnale, tulemuste relevantsusele ja usaldusväärsusele, millest tulenevalt on kodulehe nähtavuse suurendamisel oluline pöörata tähelepanu just nimetatud teguritele.

Kuidas optimeerida kodulehte otsingumootoritele?

Otsingumootoritele optimeerimisel tuleb keskenduda kindlatele teguritele, mille eesmärk on suurendada kodulehe usaldusväärsust ja relevantsust otsingumootori jaoks. Kuna otsingumootorid toimivad pidevalt uuenevate ja salajaste algoritmidega, on optimeerimine aeganõudev protsess, millega peab järjepidevalt tegelema. 

Sellegipoolest toimivad otsingumootorid erinevate teada-tuntud elementidega, mida optimeerides on võimalik suurendada teadlikult oma kodulehe usaldusväärsust ning sellest tulenevalt ka positsiooni otsingutulemuste järjestuses. 

Optimeeritud koduleht on kasutajasõbralik, lihtsalt leitav ning mõistetav – seega ka kasulik äriliste eesmärkide täitmisel.

Tehtud tööd:

Kaardistasime Suncole 12 märksõna, millega inimesed nende pakutavaid teenuseid Googles otsivad. Lõime lehele vastavatele märksõnadele sisu ning optimeerisime lehe samuti nendele märksõnadele. Seejärel lõime väliselt sunco.ee domeeni autoriteetsust tõstvaid blogipostitusi ja linke. Tulemusena saime kolme kuuga kaheteistkümnest märksõnast kuus märksõna Google otsingutulemustes esilehele.

otsingumootoritele optimeerimine

Otsingumootoritele optimeerimine ehk SEO on jagatav kaheks

Lehesisene SEO 

Lehesisese SEO puhul on tegemist teguritega, mida kodulehe külastaja otseselt kogeb. Näiteks kuulub lehesisese SEO alla kodulehe laadimiskiirus, mis ühelt poolt loob kasutajamugavust ning teisalt mõjutab ka kodulehe usaldusväärsust Google silmis. Otsingumootoritele optimeerimine keskendub suuresti lehesisestele SEO tegurite nagu metaandmete, piltide, pealkirjade, sisu ja videote optimeerimist kindlatele märksõnadele. 

Lehesisese SEO puhul on äärmiselt oluline luua sisu kindlate relevantsete märksõnade ümber, millest tulenevalt algab otsingumootoritele optimeerimine põhjaliku märksõnaanalüüsiga. Lisaks tähendab otsinoptimeerimine kodulehe struktureerimist, pealkirjade märgistamist ja kategoriseerimist. Luues sisu relevantsete märksõnade ümber ja struktureerides kodulehte, suureneb ka kodulehe autoriteetsus ja relevantsus Google jaoks.

Leheväline SEO 

Lehevälise SEO korral käsitletakse enamasti väliseid linke, mille puhul suureneb kodulehe autoriteetsus teistel kodulehtedel paiknevate viidatud linkide abil. Välislinke saab luua näiteks blogides külalispostitustena, sotsiaalmeedias ja temaatilistes reklaamartiklites. Mida rohkem suunavaid viiteid kvaliteetsetelt kodulehtedelt sinu ettevõtte kodulehele liiklust toob, seda usaldusväärsem on ka sinu koduleht. 

Küll aga tuleb siinkohal tähelepanu pöörata välislinkide kvaliteedile ning veebilehtedele, kuhu lingid lisatakse. Kui välislingid lisatakse ebakvaliteetsele veebilehele, mis pole Google või otsingumootori jaoks usaldusväärne, kahaneb selle võrra ka kodulehe usaldusväärsus. Sellest tulenevalt on soovituslik lisada välislinke tuginedes kvaliteedile, mitte niivõrd kvantiteedile.

Tehtud tööd: 

Teostasime MyFinance.ee lehele SEO analüüsi, kaardistasime 20 märksõna. Lõime sisutekstid märksõnadele ning optimeerisime nende lehe nendele märksõnadele ja tõstsime domeeni autoriteetsust läbi väliste linkide. Lõpptulemusena on 12 märksõna 20st esilehel ning 9 märksõna on esilehe esikolmikus!

otsingumootoritele optimeerimine

Telli otsingumootoritele optimeerimine vDisainilt

Kodulehe otsingumootoritele optimeerimine ei pea olema keeruline ning tülikas, kuna SEO teenuse saab mugavalt tellida vDisainilt. vDisain omab pikaaegset kogemust nii kodulehtede loomise kui optimeerimisega, olles pakkunud teenust üle 300 erinevale ettevõttele, kellest suurimateks klientideks on olnud Bercman Technology, Skarabeus ja Hiieko. Ülevaate kõigist tehtud töödest leiad vDisaini kodulehelt.

Kui soovid ka enda ettevõtte kodulehe nähtavaks teha ja külastatavust suurendada, küsi personaalset pakkumist oma kodulehe otsingumootoritele optimeerimiseks.