Veebidisainer

 

Kogenud veebidisainerid – vDisain

Tänu veebidisainerile on veebilehed kaunid, praktilised ning funktsioneerivad. Tehes koostöös erinevate osapooltega kogub ta infot ning seejärel disainib tellijale valmis soovitud kodulehe. Hea veebidisainer omab laiu teadmisi kujundamise maailmast. Parimal juhul on tal ka IT-teadmised. See on vajalik, sest ükski ilus veebileht ei sünni üksinda. Selleks on vaja väga palju eeltööd. Näiteks peab rohkelt suhtlema nii tellija kui oma tiimiga. Selleks, et veebidisainer suudaks programmeerijatega samale lehele jääda, on hea tunda ka nende keelt. Lisaks võiks  olla ka hea inimestetundja, sest kokkuvõttes tuleb leht siiski disainida lõppkasutajale, kes peab seda oskama ja suutma kasutada. vDisainis töötavad veebidisainerid on võitnud mitmeid disainiauhindu. Kui soovid nendega parima lahenduse nimel koostööd teha, võta meiega ühendust!

Veebidisainerid on tehniliselt tugevad tegijad

Millised oskusi veel veebidisainerid omavad? Tehnilise poole on neil lisaks disainialastele teadmistele ka oskus online keskkondi tajuda kasutusmugavuse poole pealt. Loomulikult tuntakse ka läbi ja lõhki fototöötlusprogramme. Veebidisainerid on keskmisest loovamad inimesed, tunnevad kompositsiooni ja omavad värvitunnetust. Isiksuselt on nad tavaliselt head inimestetundjad, neile ei ole võõrad (reklaami)psühholoogia alused. Kuna trendid ja kasutatavad programmid arenevad ja muutuvad kiiresti, on veebidisainer arenguvõimeline ning armastab õppida uusi asju.

Tehtud töö: Hauakivid veebidisain. Vana veebileht oli väga aegunud. Klient oli proovinud 2 korda veebiarendajaga luua uus ja ilusa disainiga koduleht, kuid mõlemal korral läks partneri disaini ja arenduskogemuse puuduse tõttu projekt vett vedama. Seekord lõime kliendile tõelise kunstiteose. Meie disainer joonistas veebilehele illustratsioonid.

Lõppkasutaja peab lehte oskama kasutada

Milline on siis kokkuvõttes hea veebidisain? Eelkõige, ning kõige tähtsam on see, et koduleht oleks lõppkasutajale arusaadav ning kasutatav. Näiteks kui disainida lehte lastesaatele, teab veebidisainer, et see ei saa olla liiga keeruline, samas võib see olla mänguline ning rõõmus. Aga koduleht vanadekodule? Pigem soliidne ning praktiline. Head veebidisainerit eristabki kehvast see, et ta teab, kui oluline on sihtgrupp. Sihtgruppi võid juba eos tunda, aga ei pea, piisav, kui tehakse eeltööd. Tellija enamasti teab, kes lehte kasutama hakkavad ning millised on nende vajadused. Vahel võib muidugi tellija ka oma arvamusega mööda panna, siis on veebidisainer see, kes oskab ta kogemuste põhjal õigele teele juhtida. 

 

Veebidisainer tunneb tasakaalu funktsionaalsuse ja hea välimuse vahel

Millest järeldada, et veebidisainer on teinud kodulehe puhul head tööd? Esmapilgul jääb silma lehe välimus, mis peab sobima sihtgrupiga. Kuid sama tähtis on ka funktsionaalsus. Kuna üha enam kasutatakse kodulehtede külastamiseks mobiiltelefoni, peab leht toimima nii arvutis kui telefonis sama hästi. Vähem oluline ei ole ka kliendiga arvestamine ehk teadmine, milline on kliendi ettevõtte värvid ning logo. Et veebileht oleks eristuv ja äratuntav, võiks neid kindlasti kujunduses kasutama. 

 

Tehtud töö: Kujundasime Finceptivile uue veebilehe disaini. Veebilehe eesmärk on tekitada finantsinstitutsioonides usaldust. Kasutasime Adobe Fonts litsentseeritud fonte. Lõime premium klassi disaini. Lasime professionaalsel copywriteril sisutekstid kirjutada ning arendasime veebilehe WordPress sisuhaldusplatvormil.

veebidisainer

Veebidisainer või mitte – selles on küsimus

Kui kahtled, kas peaks kodulehe valmimisel kasutama veebidisaineri abi, soovitame arvestada kolme aspektiga:

  • Kvaliteet – korraliku veebidisaineri käe alt saad lehe, mis näeb välja ning töötab laitmatult. See on ettevõttele suurepärane visiitkaart, kuhu oma kliendid suunata
  • Ajakulu – Loomulikult võib iga ettevõtja ise oma kodulehe kujundada. Aga see võtab ära palju kallist aega, mida võiks hoopis kasutada oma valdkonnas sissetulekute suurendamiseks. 
  • Raha kulu – Jah, esmalt tuleb veebidisaini eest raha välja käija, aga kokkuvõttes põhjustab halb veebileht saamata jäänud tulu ning  suurem kulu seisneb vigase veebilehe parandamises. Tuleb ka ette, et leitakse aasta pärast, et kehvasti tehtud leht enam vajadusi ei rahulda ning tuleb ikkagi leida raha, et leht uuesti ja kvaliteetselt teostada.