Kodulehe loomine

Milline on hea koduleht/veebileht? 

Ehkki lihtsalt kodulehe olemasolu on juba parem kui mitte midagi, tasub seda sellegipoolest hästi teha, kuna veebileht on sinu ettevõte esiuks. Koduleht on tänapäeval kõigil tõsiseltvõetavatel ettevõtetel ja digikonkurentsis võidab see, kelle veebileht on loodud võitma. 

Eriti kui sinu jaoks on oluline veebis müüki teha, ei piisa “heast” veebilehest, vaid on vaja “suurepärast” lahendust. 

Hea kodulehe tunnused on

  • Hästi disainitud ja funktsionaalne

Teie veebileht esindab teie ettevõtet, tooteid/teenuseid ja teie brändi. Seetõttu on oluline olla visuaalselt atraktiivne ja professionaalne. Või koomiline või mis iganes teie bränd endas kätkeb. Luba valget ruumi, samas näita pilte, videoid. Veebilehel peab olema ka potentsiaalsel kasutajal huvitav olla, sest paratamatult digimaailmas olles konkureerid sa kõige meelelahutuslikuga. Tihti üks huvitav pilt või video on just see, mis kriitilisel hetkel ei lase veebikülastajat lõa otsast ära kuhugi meelt lahutama, vaid hoiab teda veebilehel edasi.

Sama oluline on see, et veebileht töötaks kiiresti, korrektselt ja ootuspäraselt. Kui sinu veebileht avaneb kauem kui üks sekund, paneb kasutaja selle kinni. Looge veebistandardite kohaselt, kontrollige pidevalt kirjavigu ja testige regulaarselt kiirusest ning funktsionaalsust. Zone’i asutaja Peeter Marvet soovitab kõigil ettevõtjatel igal hommikul teha veebis nende kasutajateekond läbi.

  • Lihtne kasutada

Veebikülastajal on alati kiire. Ärge pange neid tuhnima ja otsima infot. Kasutajakogemus (UX) mängib võtmerolli, et aidata külastajatel teie veebisaiti kasutada, mõista ja sellele püsima jääda. Tehke ilmselge ja loogiline navigeerimine, kus kasutaja saab kohe aru, milline nupp viib kuhu ning kuidas ta peamised asjad üles leiab. Näiteks kui te teate, et kõige rohkem huvitab teie külastajaid teatud toode, siis tooge see kohe esilehel eristuvalt välja või pange menüüsse vastav nupp. 

Teie veebisait peaks rahuldama nii “otsijaid” – kes otsivad midagi konkreetset, kui ka “surfareid”, kes lihtsalt otsivad.

  • Mobiilisõbralik

Üle poole veebiliiklusest toimub täna mobiilis ja see aasta-aastalt kasvab, seega debatti siinkohal pole. Samuti on mobiilisõbralikkus vajalik otsingumootoritele. Google ei tõsta kõrgemale veebilehti, mis pole mobiilile optimeeritud.

  • Värske ja kvaliteetne sisu

Ole sisutihe, huvitav ja uus. Kasuta sõnavara, millest sinu kasutajad saavad aru – väldi žargooni, korporatiivset kantseliiti. Nt ära ütle “teostame autode remonti”, ütle “remondime autosid”. Veebikülastajate tähelepanulävi on halastamatult väike, seega jõua kiirelt nn “poindini”. Tasub vältida lohisevaid sissejuhatusi ja enda kordamist.

Uuenda veebilehte regulaarselt ja lisa sinna värsket sisu. See annab põhjust külastajatel naasta ja aitab kaasa otsingumootoris leitavusele.

  • Kiirelt üles leitav kontaktinfo

Sinu sihtgrupp ei kavatse sind jälitama hakata. Anna neile võimalus sinuga hõlpsalt ühendust saada. Lisa mitmeid kontaktivõtmise viise: telefon, e-mail, sotsiaalmeedia, päringuvorm. Google Mapsi lisamine on boonus.

  • Selge kutse tegutsema (call-to-action)

Kui veebileht ei palu külastajatel midagi teha, siis nad ka midagi ei tee. Mis on su veebilehe eesmärk? Kas see eesmärk on kasutajatele selgesti arusaadav? Ka uudiste ja informeerivad veebilehed taotlevad, et kasutajad loeksid ja jagaksid artikleid, hakkaksid sotsiaalmeedias jälgima, laeksid alla materjale, liituksid meililistiga. Mida sina saaksid paluda kasutajatel teha?

  • Optimeeritud otsingumootoritele ja sotsiaalmeediale

Et veebilehel oleks mõte, vajab see liiklust. Seetõttu peab veebileht olema optimeeritud otsingumootoritele ja kergesti leitav. Selle jaoks tuleb kaardistada märksõnad, mida guugeldades võiksid kasutajad sinuni jõuda. Neid märksõnu peaks kasutama veebilehe tiitlites, meta tag’ides, piltide alt tag’ides. 

Kõike eeltoodud peab vDisain kodulehe loomisel silmas. Seega kui alustad koostööd meiega, ei pea sa selle pärast muret tundma, ent koostöö sujub paremini, kui sa tead kodulehe loomise põhitõdesid.

Disainisime Ait Nordile uue korporatiivse veebilehe, kus on nende tooted hästi presenteeritud. Tegu on custom lahendusega, kus on kasutusel viimased disainitrendid. Lõime kliendile erinevad disainikontseptsioonid, valisime nendest ühe ning selle põhjal lõime vahelehtede disainid. Tegelesime ka sisuloomega ning mitmekeelsuse arendusega.

kodulehe loomine

Kuidas näeb välja kodulehe loomine?  

Kliendi poolt tuleb sisend, mida on vaja ja vDisain vaatab, kuidas seda kõige paremini lahendada. 

 

Küsimused, mida küsime

  • Mis on veebilehe peamine eesmärk?
  • Kes on teie sihtklient?
  • Kust teie kliendid praegu tulevad? Mis turunduskanaleid olete kasutanud?
  • Mis teenuseid täpselt lehel kuvada vaja on ja mis sisutekstid sinna lisame? Kas sisutekstid loob klient või professionaalne copywriter?
  • Mis pildid Teil juba olemas on ja mis vaja juurde hankida? 
  • Kes on konkurendid ning millised nende lehtedest meeldivad? Mis eristab Teid konkurentidest? 
  • Millised meie tehtud töödest meeldivad või üleüldse millised lehed silma jäänud on, mis meeldivad?
  • Kui palju tuleb sisulehti luua? Milliseid sisulehti veel lisada vaja on?
  • Mitmes keeles veebileht infot peab kuvama?
  • Kas funktsionaalsuse osas on erisoove?
  • Kas ehitame lehe disainimallile või laseme Kuldmunaga pärjatud disaineril teha disaini?
  • Kuidas sobituks vana logo uue disainiga? Võimalik, et peame uue visuaalse identiteedi looma.
  • Mis on eelarve?

Juhul kui kaardistamine on tehtud, paneb disainer paika veebilehe disaini. Kui see on kliendi poolt kinnitatud, läheb koduleht arendamisesse. 

 

Mis on WordPress kodulehe tegemine? 

Maailma populaarseim keskkond, kuhu luua veebileht, on WordPress. See on üks kiiremaid ja soodsamaid lahendusi. On võimalik kasutada tuhandeid olemasolevaid põhjasid ja samuti pakub WordPress lihtsat kasutajaliidest, mis teeb veebilehe omanikule edasise veebilehe muutmise lihtsaks ning ei pea oskama koodi kirjutada, et avaldada uusi pilte, artikleid või esilehel mõni sõna ära muuta.

Viska pilk peale vDisaini WordPressile loodud kodulehtedele.

Meie disainer lõi Silver ehitusele kontseptsioonid ning arendasime premium kvaliteetklassi veebilehe WordPress sisuhaldusplatvormil.

Kodulehe loomine

Millised on eelised WordPressiga kodulehe tegemisel? 

  • WordPressil on palju šabloone, mida kasutada, mis teeb veebilehe loomise kiireks, kuna ei pea nullist jalgratast leiutama.
  • Täienduseks eelnevale punktile. Hoolimata šabloonidest, on WordPressi lehed äärmiselt kohandatavad ja seal on võimalik muuta ning luua kõike.
  • WordPress toetab kõikvõimalikke meediatüüpe.
  • WordPressil on hea kasutajatugi ja lai kommuun miljonitest kasutajatest. Seega üldiselt igale murele on olemas abistav blogiartikkel või YouTube’i video.
  • WordPressi loodud veebilehed on otsingumootorite sõbralikud ja Google hindab neid kõrgemale kui teiste platvormide veebilehti.
  • WordPress on turvaline. Kuna WordPressil on platvormidest kõige suurem turuosa, on nende jaoks äärmiselt oluline, et veebilehed oleksid kaitstud. Ning kui see poleks turvaline, siis suured nimed nagu TED, TechCrunch, UPS ja CNN WordPressi ei kasutaks.

 

Kuidas kujuneb kodulehe tegemise hind? 

Kõige suurema osa hinnast paneb paika kliendi esitatud eelarve, mille piires vDisain toimetaks. 

Aga tootmise eelarvet mõjutavad peamiselt järgmised faktorid: 

  • Alamlehtede arv
  • Mitmes keeles peaks veebileht olema?
  • Disaini tase. Kas on vaja lihtsakoelist või kaunist ja kõrgetasemelist disaini? 
  • Teksti tase. Kas veebilehe tekst peab olema kõrgel tasemel kirjutatud või piisab lihtsast sõnastusest? Vastavalt sellele teab projektijuht, millisel tasemel copywriter’it on vaja projekti kaasata.
  • E-poe funktsionaalsus. Kas kodulehel peab olema võimalik lisada tooteid ostukorvi ja maksta nende eest veebilehel? 

 

vDisain ja kodulehe loomine

vDisainis teeme veebilehti, mis on loodud võitma. Oleme loonud sadu kodulehti ja teame täpselt, kuidas koduleht teha nii, et see oleks funktsionaalne, leitav ja samas ilus. 

Loe tehtud töödest lähemalt siit

Võta meiega ühendust ja arutame koos, kuidas saame sinu ärile kasu tuua.