
SEO optimeerimine
See on toimiva kodulehe omamisel üks kõige olulisemaid valdkondi, millega end kursis hoida ja kuhu panustada. Tegemist on toiminguga, mis ei too vaid kodulehele rohkem külastajaid, aga aitab saavutada ka ettevõtte eesmärke ning suurendada käivet.
Mis on SEO optimeerimine?
SEO optimeerimine on kodulehe optimeerimine otsingumootoritele, mille kaudu on võimalik läbi otsingumootorite nagu Google ja Bing kodulehe külastajate arvu suurendada. See on äärmiselt oluline just otsingumootori robotite jaoks, kes kodulehte algoritmi abil analüüsivad.
See koosneb mitmest etapist, millest kõige keerukam on tihti olemasoleva kodulehe kaardistamine ja analüüs (SEO audit), mille tulemusena leitakse üles kodulehe kõige nõrgemad küljed. Kui puudused on kirjas, on võimalik neid parandada ning kodulehte optimeerima asuda. Siinkohal on kindlasti oluline tähele panna, et see pole ühekordne projekt, vaid kõige paremad ja pikaaegsed tulemused saavutatakse regulaarse töö käigus.

Kaardistasime Suncole 12 märksõna, millega inimesed nende pakutavaid teenuseid Googles otsivad. Lõime lehele vastavatele märksõnadele sisu ning optimeerisime lehe samuti nendele märksõnadele. Seejärel lõime väliselt sunco.ee domeeni autoriteetsust tõstvaid blogipostitusi ja linke. Tulemusena saime kolme kuuga kaheteistkümnest märksõnast kuus märksõna Google otsingutulemustes esilehele.
Millised on põhilised SEO vead?
Regulaarne SEO optimeerimine aitab vältida kodulehe vananemist, autoriteetsuse vähenemist ning külastatavuse hääbumist. Kui sinu kodulehte pole veel optimeeritud, tasuks esmalt kontrollida, ega kodulehel ei esine põhilisi SEO vigasid.

Mõned põhilised vead, mida SEO optimeerimine aitab parandada, on:
- Optimeerimata lehetiitlid ehk Google otsingutulemuse pealkirjad, kus puuduvad valdkonna või ettevõttega kõige paremini sobivad märksõnad. Tiitli kirjutamisel on oluline alustada konkreetse märksõnaga ning lisada ka ettevõtte nimi, näiteks: “Hoonete rekonstrueerimine – Estlander Grupp”
- Kodulehel pole sisu ehk puudub potentsiaalsele kliendile huvipakkuv sisu, mis ta otsingutulemustes kodulehele klikkima paneks. See hõlmab kodulehele sisutekstide loomist, kuna nii on võimalik tõsta oma lehe usaldusväärsust ja autoriteetsust nii otsingumootori robotite jaoks, ent anda ka kliendile kasulikku infot ning täita tema ootusi.
- Optimeerimata veebiaadress (URL), mis on äärmiselt pikk, täis sümboleid ja ebavajalikke ase- ja sidesõnasid. Ideaalne veebiaadress koosneb vaid paarist sõnast, sisaldab lehe peamist märksõna.
- Puuduvad metaandmed, mille tulemusena ei ole koduleht otsingumootoris kuvades kliendile atraktiivne. Igal veebilehe lehel tuleb optimeerida metapealkirja ja -kirjeldust, mis peavad olema temaatilised, vastama otsitavale märksõnale ning ka haaravad, et potentsiaalne klient lingile klikiks.
Telli SEO optimeerimine vDisainilt
Nagu eelnevalt mainitud, on SEO optimeerimine pikaaegne protsess, mida on tihti kõige mõistlikum eriala spetsialistilt tellida. Omades SEO partnerit, kelle töö on püsida valdkonna trendide ja muutustega kursis, saab olla alati kindel, et koduleht on pidevas uuendamises ning töö kannab ka vilja.
vDisaini jaoks on see teema vägagi tuttav, kuna koostööd on tehtud mitmekümnete klientidega nii Eestis kui välismaal. Tehtud töödega on võimalik tutvuda kodulehel. Kui sinu kodulehele on SEO optimeerimine aga võõras, siis võta meiega kodulehe kaudu ühendust – aitame meeleldi!