Veebilehe loomine

 

Loome veebilehti Teie ärist lähtuvalt

Kuigi see, et veebileht juba eksisteerib on parem kui selle mitteolemasolu, oleks mõistlik see korralikult luua, kuna koduleht on esimene käepigistus potentsiaalse kliendiga. Veebileht on kaasajal kõigil ennast lugupidavatel ettevõtetel ja tihedas võistluses jääb peale see, kelle veebileht edestab teisi. 

Eeskätt kui osa sinu ärist toimub internetis, jääb kõigest “okeist” kodulehest väheks – on vaja “väga head” kodulehte. 

 

Arendasime Webquer hankeplatvormi Laravel ja VueJS raamistikul. Projekt kestis 4 kuud. Arendasime ka custom admin paneeli kasutajate halduseks ning hangete kinnitamiseks. Keskkond on üles ehitatud kui single page application ja tänu sellele on veebilehe laadimiskiirus üle prahi.

veebilehe loomine
Toimiva veebilehe tunneb ära selle järgi…
  • Hea disainiga ja hästi töötav

Sinu koduleht annab edasi sinu ettevõtet, tooteid/teenuseid ja brändi. Seepärast on tähtis olla visuaalselt ligitõmbav ja jätta endast professionaalne mulje. Või olla humoorikas või mis iganes teie brändi keel on. Ära kuhja kogu veebilehte ainult tekstiga täis, näita pilte, videoid. Kodulehel peab olema ka kasutajal põnev ringi vaadata, sest tahes-tahtmata online’is konkureerid sa kõigega, mis on meelelahutuslik. Sageli üks pilkupüüdev pilt või videoklipp on otsustav ja ei lase vajalikul hetkel külastajat konksu otsast kuhugi dopamiini saama, vaid annab talle põhjuse püsida kodulehel.

Sugugi mitte vähem oluline veebilehe kiirus ja see, et veebileht töötaks vigadeta. Kui sinu kodulehe avanemine venib pikemaks kui üks sekund, jõuab külastaja selle kinni panna. Veebilehe loomisel tasuks jälgida kehtivaid veebistandardeid ja regulaarselt katsetada kiirust ning toimivust. Üks asjalik soovitus ekspertide poolt on iga päev teha klienditeekond enda veebis läbi.

  • Lihtne kasutada

Inimesed on halastamatult kärsitud. Ei tasu neid sundida sobrama ja kaevama kuskilt vajalikku teavet. Kasutajakogemus (UX) on kaalukas lüli, mis suunab külastajat veebilehel ja hoiab teda veebilehel. Kodulehel ringi liikumine peaks olema koheselt arusaadav ja kasutajal ei tohiks tekkida küsimusi, kuhu mõni nupp viib ja milliselt lehelt põhilise info leiab. Näiteks kui oled kursis, et enim paelub sinu kodulehele tulijaid konkreetne toode, siis tõsta see esilehel välja või lisa menüüribale sinna viiv link. 

Teie veebisait peaks olema mõeldud nii “otsijatele” – kes on seal, et leida midagi konkreetset – kui ka “surfaritele”, kes lihtsalt sirvivad.

  • Mobiilile skaleeruv

Rohkem kui 50% veebitoimingutest tehakse täna mobiilis ja see osakaal iga aasta tõuseb, seega küsimuskohta siin pole. Samuti on otsingumootorite algoritmile oluline, et veebileht oleks mobiilile skaleeruv. Google on ise välja öelnud, et nende algoritm eelistab veebilehti, mis on mobiilile optimeeritud.

  • Uus ja väärtuslik sisu

Ole sisukas, põnev ja värske. Kasuta termineid, mis on sihtgrupile arusaadav – väldi erialaslängi, liigametlikku kantseliiti. Nt ära ütle “toimub tarbimise vähenemine”, ütle “tarbimine väheneb”.

Kantseliitlik: “Tänavakivipaigaldusega tegeleme aastast 1976.”

Parem: “Paigaldame tänavakive aastast 1976.”

Kantseliitlik: “Peame oma töös oluliseks korrektset suhtlemist.”

Parem: “Me oskame inimese kombel suhelda.”

Veebiliikleja tähelepanu püsib üksikud sekundid, seega jõua ilma pikema jututa põhisõnumini. Tasub hoiduda venivatest sissejuhatustest ja käibetõdede korrutamisest.

Lisa veebilehele natukese aja tagant värsket sisu. Nii on põhjust sihtgrupil tulla uuesti kodulehele ja uuenev veebileht meeldib otsingumootorite algoritmidele. 

  • Kergesti kättesaadavad kontaktandmed

Sinu potentsiaalne klient ei kavatse sind taga otsima hakata. Anna talle võimalus sinuga kerge vaevaga ühendust võtta. Paku erinevaid ühendust võtmise variante: telefon, e-kiri, sotsiaalmeedia vestlusaken, päringuvorm.

  • Mida võiks kasutaja teha?

Kui koduleht ei suuna külastajaid midagi tegema, siis see ka ei juhtu. Mida su veebileht taotleb? Kas su siht on eristuv ja jõuab kasutajateni? Ka uudistelehed ja blogid soovivad, et kasutajad loeksid artikleid, lisaksid end sotsiaalmeedias jälgijaks, laeksid alla kasulikke materjale, liituksid uudiskirjaga. Mis võiks olla sinu veebilehe eesmärk?

  • Arvestab otsingumootorite ja sotsiaalmeediaga

Et veebilehest oleks tolku, vajab see külastajaid. Seetõttu peab koduleht vastama otsingumootorite algoritmi tingimustele ja tulema otsingutes välja. Selle jaoks kaardistatakse märksõnad, mida kasutajad enim otsivad sinu valdkonnaga seoses. Neid märksõnu tuleks kasutada erinevates kohtades veebilehel. 

Kõik eeltoodu on vDisaini projektidesse juba automaatselt sisse kirjutatud. Seega kui leiame ühise keele, ei pea sa eelnevaga pead vaevama, ent koostöö on alati sujuvam, kui klient on kursis veebilehe loomise põhitõdedega.

 Skarabeus Julgestusteenistuses töötab üle 230 inimese. Tegime neile korporatiivse veebilehe. Väljakutseks oli suure hulga info kasutajasõbralik esitus, millega saime väga hästi hakkama.

veebilehe loomine

Milline on veebilehe loomise protsess?  

Klient ütleb, mida tal on vaja ja vDisain pakub lahenduse. 

Küsimused projekti alustamisel

  • Mis on kodulehe põhieesmärk?
  • Kes on sihtgrupp?
  • Kust kliendid praegu teid leiavad? Millised on olnud turunduskanalid?
  • Millised tooteid/teenuseid peaks veebilehel näitama ja millised sisutekstid tuleks sinna lisada? Kas sisutekstid tulevad kliendi poolt või peaks need looma professionaalne copywriter?
  • Mis pildid on juba olemas ja mida tuleks juurde toota? 
  • Kes on konkurendid? Milline on turueelis konkurentide ees? 
  • Millised vDisaini tehtud töödest meeldivad või millised kodulehed veebiavarustest on silma jäänud?
  • Mitmesse keelde tuleb koduleht luua?
  • Kas tuleks luua erilahendusi ja efekte? 
  • Kas ehitame lehe disainimallile või laseme Kuldmunaga pärjatud disaineril teha disaini?
  • Kuidas sobituks vana logo uue disainiga? Võimalik, et peame uue visuaalse identiteedi looma.
  • Kui palju valmis investeerima?

Juhul kui see info on käes, kujundab disainer veebilehe disaini. Kui see vastab kliendi ootustele ja eesmärkidele, hakkame kodulehte arendama. 

Mida kujutab WordPress kodulehe tegemine? 

WordPress on maailmas enim kasutatud platvorm, millele luua koduleht. See on ilmselt kõige efektiivsem ja tõhusam lahendus. WordPressi süsteemis on tuhandeid šabloone ja on võimalik veebileht luua vähese koodikirjutamisega. Seetõttu läheb ka veebiarendaja töötunde vähem ning tulemus on kliendile soodsam. WordPress pakub ka mugavat kasutajaliidest, mis teeb edasise veebilehe uuendamise lihtsaks ning selle jaoks ei pea olema arendaja, et riputada üles uusi pilte, artikleid või muuta tekste.


Vaata üle vDisaini WordPressile loodud kodulehed.

Miks eelistada WordPressi kodulehe tegemisel? 

  • WordPressil on tuhandeid põhjasid, mida kasutada. See teeb veebilehe loomisprotsessi efektiivseks, kuna ei pea tühjalt lehelt pihta hakkama.
  • Lisaks eelnevale. Hoolimata põhjadest, saab WordPressi lehtedel muuta ning luua kõike.
  • WordPress toetab enamikke failitüüpe.
  • WordPressil on sõbralik ja kiire kasutajatugi ning miljonitest kasutajatest koosnev kommuun. Seega igale murele on olemas juhendav artikkel, foorumivestlus või video.
  • WordPressile loodud kodulehti soosivad otsingumootorite algoritmid ja Google soosib neid rohkem kui teistele platvormidele loodud veebisaite.
  • WordPress on kaitstud. Kuna WordPress on kõige populaarsem süsteem, on nende ärile kriitilise tähtsusega, et kodulehed oleksid turvalised. Ning kui see süsteem poleks turvaline, siis globaalsed brändid nagu TED, TechCrunch, UPS, CNN jt WordPressil ei oleks.

Milline on kodulehe tegemise hind? 

Räägime rahast ka. Hinna raamid paneb paika kliendi eelarve, millega vDisain loob parima võimaliku lahenduse. 

Eelarvet kujundavad peamiselt: 

  • Kui palju on alamlehti?
  • Mitu keelt?
  • Kas on vaja lihtsat või erilisemat disaini? 
  • Kas kodulehe sisutekstid peavad olema filigraansed või piisab lihtsast tekstist?
  • E-poe võimalus. Kas kodulehel peab olema võimalik osta? 

Veebilehe loomine ja vDisain

vDisaini missioon on tõsta veebilahenduste standardeid. Oleme loonud sadadele klientidele kodulehti 10 erinevas riigis ja meil on paigas süsteemid, kuidas luua veebileht nii, et see töötaks, aga oleks kena vaadata. 

vDisaini tehtud töödest saad ülevaate siit

Paiska meie poole e-kiri ja vahetame mõtteid, kuidas saame su äri taevasse viia.