Kodulehe tegemine

Kodulehe tegemine, WordPress

Internet on tänapäeva inimese põhiline infoallikas ja seetõttu on kodulehe tegemine tänapäeva äris kriitilise tähtsusega. Kui nad otsivad midagi, mida pakute või konkreetselt teie ettevõtte jaoks, on teil mõistlik tema jaoks kohal olla – ja mitte ainult kohal olla – vaid ka hea välja näha.

Hea esmamulje jätmine on oluline, sest teie veebisait on potentsiaalsetele klientide jaoks tihti esmane kokkupuutepunkt. Eriti kui veeb on su üks põhilisi müügikanaleid või oluline kanal müügiprotsessis, ei piisa kõigest “heast” veebilehest, vaid on vaja võimalikult tugevat asja. 

Mille järgi tunneb ära hea kodulehe? 

  • Läbimõeldud disainiga ja kenasti funktsioneeriv

Teie veebileht annab edasi teie ettevõtet ja brändi. Seepärast peab koduleht olema esteetiliselt hea välimusega ja mõjuma professionaalsena. Või humoristlikuna või mis iganes teie brändikeel ette näeb. Ära topi kõike üksteise otsa ja jäta vaba ruumi, samas too esile pilte, videoid. Tiheda konkurentsi ja sotsiaalmeedia tõusu tõttu peab veebilehel olema potentsiaalsel kasutajal põnev, sest digimaailmas tahes-tahtmata oled sunnitud võistlema tarbija tähelepanu pärast ja konkurentsi pakuvad kõik, mis on meelelahutuslik ja pakub kohest dopamiinilaksu. Ärilisi konkurente võib küll olla vähem, ent palju on niinimetatud digikonkurente.

Sestap on hea, kui veebilehel leidub mõni huvitav pilt või video, mis väsimuse hetkel ei laseks veebikülastajat kodulehelt ära, vaid peab teda veebilehel kinni.

Oluline on ka, et veebileht töötaks kiirelt ja korrektselt. Kui sinu veebilehe avanemine võtab kauem kui sekund, ei jää kasutaja ootama, vaid paneb vahelehe kinni. Seepärast tuleks testida regulaarselt kiirust ning et kõik nupud töötaksid. Levinud viga on see, et esilehel olevad pildid ei olla väiksemaks skaleeritud, vaid pildid on mitu megabaiti suured ja seetõttu veebileht avaneb aeglasemalt. Üks tööriist, millega mõõta enda veebilehe kiirust ja seda võrrelda konkurentidega: GTMetrix. See tööriist toob ka välja kohad, mis veavad veebikiirust alla ja annab ka soovitusi, kuidas neid parandada.

Tehtud töö: Kujundasime Finceptivile uue veebilehe disaini. Veebilehe eesmärk on tekitada finantsinstitutsioonides usaldust. Kasutasime Adobe Fonts litsentseeritud fonte. Lõime premium klassi disaini. Lasime professionaalsel copywriteril sisutekstid kirjutada ning arendasime veebilehe WordPress sisuhaldusplatvormil.

kodulehe tegemine
  • Lihtne kasutada

Veebikülastaja on alati kärsitu ja ta ei soovi tuhnida või meeletult otsida infot. Läbimõeldud kasutajakogemus (UX) aitab külastajatel teie veebisaidil navigeerida ja teile vajalikke toiminguid teha. Kasutaja peaks kohe aru saama, milline nupp kuhu viib ning kust olulised kohad üles leiab. Näiteks kui te teate, et enamikud külastajad tulevad veebilehele ühe konkreetse toote pärast, tasub tuua see esilehel välja või panna menüüsse vastav nupp. 

Teie veebisait peaks sobiva nii “otsijatele” – kes otsivad midagi konkreetset, kui ka “surfaritele”, kes lihtsalt hangivad infot ja võivad kliendiks osutuda kunagi tulevikus.

  • Mobiilisõbralik

Suurem osa veebiliiklusest tehakse täna mobiilis ja see osakaal järjepidevalt kasvab, seega debatti siinkohal pole. Samuti on otsingumootoritele oluline, et veebileht oleks mobiilile skaleeruv. Google ei tõsta kõrgemale veebilehti, mis pole mobiilile skaleeruvad.

  • Väärtuslik sisu

Ole sisuküllane, paeluv ja uus. Püsi terminites, mis on potentsiaalsetele klientidele arusaadav – hoidu žargoonist, kangest kantseliidist. Veebikülastajate tähelepanulävi on armutult lühike, seega jõua kiirelt jutu tuumani. Tasub vältida venivaid sissejuhatusi ja enese kordamist.

  • Kontaktinfo leiab kiirelt üles

Kliendil peaks olema võimalus ettevõttega hõlpsalt ühendust saada. Mõistlik on lisada mitmeid kontaktivõtmise viise: telefon, e-mail, sotsiaalmeedia, päringuvorm. Google Mapsi lisamine on boonus.

  • Konkreetne kutse tegudele (call-to-action)

Kui veebileht ei palu külastajatel midagi teha, siis nad ka midagi ei tee. Kas ettevõtte taotletav eesmärk on kasutajatele selgesti arusaadav ja kogu veebileht suunab selle eesmärgi suunas?

  • Optimeeritud otsingumootoritele ja sotsiaalmeediale

Veebileht vajab liiklust. Et inimesed veebilehe üles leiaksid, peab see oleam veebileht optimeeritud otsingumootoritele ja tulema otsingus välja. Selle jaoks tuleb kaardistada märksõnad, mida otsides võiksid kasutajad sinuni jõuda. Neid märksõnu peaks kasutama veebilehe tiitlites, meta tag’ides, piltide alt tag’ides ning kui on tihedam konkurents, looma blogiartiklid nendele märksõnadele. 

Kui lähed enda veebilehe loomisega mõne usaldusväärse tegija juurde, nagu näiteks vDisain, siis nemad peavad kõike eeltoodud silmas ja juba n-ö eos arvestavad nendega.

Levinud vead kodulehe tegemisel  

  • Liiga palju interaktiivsust. Kõige olulisem tasub kohe välja tuua. Kui 90% külastajaid tuleb veebilehele sama küsimusega, tasub see kohe esilehel suurelt esile tõsta. Külastajad, kes ei saa mõne sekundi jooksul pärast saidile jõudmist aru, millest teie sait räägib, lahkuvad. Kuigi seda on oluline meeles pidada, leidub ikkagi palju kodulehti, kuhu on liiga palju infot pandud, sest kardetakse, et äkki jäetakse midagi ütlemata. Kodulehed, mis on pungil piltidest, tekstidest, ja muudest failidest, on aeglased ja ajavad külastajaid segadusse.
  • Liiga vähe interaktiivsust. Veebisaidid, millel pole peaaegu midagi, on teine halb äärmus. Minimalism disainis on tohutu trend ja see toimib, kui seda mõistlikult teha. Ent paljud väikeettevõtete kodulehed on liiga salapärased ja jätavad liiga palju kujutlusvõimele pingutada. Teie külastajad ihkavad teada, kes te olete ja kuidas teie ettevõte nende jaoks kasulik on.
  • Liiga segane. Kusagil liiga palju / liiga vähe skaala keskel asub levinud “segane veebileht”. Segane koduleht sisaldab mitmesuguseid kirjatüüpe, pilte, värve ja kujundusmalle, millest ükski pole üksteisega seotud. See võib juhtuda siis, kui teil pole oma brändi identideedist defineeritud ettekujutust. Sellesse lõksu võite kergesti sattuda, kui teile meeldivad liiga paljud kujundusmallid ja soovite neid kõiki kasutada. See võib juhtuda ka siis, kui proovite edastada korraga liiga palju ideid ja vaadata oma saiti üksikute tükkidena, mitte terviklikult. Veebisaidi kujundamisel tuleks valida üks kujundusmall, üks logo, üks kirjatüüp, samad  värvivariatsioonid ning hoida kogu veebilehel ühtsena.
  • Ebaselge üleskutse (call-to-action). Veenduge, et CTA oleks lühike ja ütleb klientidele täpselt, mida teha.
  • Halb sisu ja nn tühja ruumi kasutamine. Sisu on teie veebisaidi oluline osa. Sisu on see, mis räägib lugejatele teie ettevõttest, teie pakutavatest toodetest või teenustest, samuti lahutab veebikülastajate meelt – annab põhjuse olla veebilehel. Pöörake tähelepanu, kuidas sisu on lehel paigutatud.

Kasutage tühja ruumi targalt, et suur tekstiplokk vähem hirmutavaks muuta. Liiga palju teksti lisamine oma veebisaitidele on viga, mida paljud inimesed teevad. Et see teha loetavamaks, tuleks jagada tekst osadeks ja kasutada illustreerivaid kujundeid.

  • Koledad või ebaolulised pildid. Fotod ja graafika on ka veebidisaini lahutamatu osa. Pildid võivad keerulisi mõtteid kiiresti edasi anda, ilma et kasutaja peaks teksti süvenema. Paljud ettevõtted aga kasutavad ebaolulisi või madala kvaliteediga pilte. Pildid, mis pole piisavalt kõrge resolutsiooniga, rikuvad veebilehe reitingut. Ning ebaolulised pildid viivad külastajad segadusse ja segaduses veebikülastaja ei tee, mida soovite. Kiputakse ka kasutama naeratavaid pildipanga pilte, mis näevad välja võltsid ja ei lisa veebilehele midagi juurde.
  • Sihtgrupist mööda panek. Teatavasti oluline on sihtrühma tunda ja enamik ettevõtjaid seda ka teab. Kui aga sukeldutakse veebilehe tegemisse, võib algne sihtgrupp silmist kaduda ja luuakse veebilehte mingile abstraktsele tegelasele või ennast silmas pidades. Tuleks pidevalt meelde tuletada ja küsida, kas see info ja see nupp on vajalikud ja arusaadavad sihtgrupile. Kuna kodulehe loomisega on enamasti seotud mitmed inimesed, tasub võtta see aeg ja luua kliendipersoona. Nii on kõik õigel lehel ja on üks standard-dokument, kuhu vajalikul hetkel tagasi pöörduda. Väga tihti saab sellise persoona dokumendiga hoida ära mitmeid küsimusi, mis oleksid läinud ettevõtte juhile. Hästi koostatud persoona suudab vastata paljudele küsimustele, mis puudutab veebilehe sisu loomist. 

Kuidas näeb välja kodulehe tegemine?  

Üldiselt on nii, et klient annab agentuurile sisendi ja agentuur seejärel vaatab, kuidas saaks kliendi soovid kõige paremini täita, nii et koduleht ka töötaks ja täidaks eesmärke. 

Küsimused, mida vDisain klientidelt küsib

  • Mis on veebilehe põhieesmärk?
  • Kes on sihtgrupid?
  • Kust kaudu on senised kliendid tulnud? Milliseid turunduskanaleid olete kasutanud?
  • Mis teenuseid peaks veebilehel kuvama ja millised sisutekstid tuleks sinna juurde lisada? Kas sisutekstid tulevad kliendi poolt või teeks need professionaalne copywriter?
  • Mis pildid on kliendil juba olemas ja kas oleks miskit vaja juurde pildistada? 
  • Kes on konkurendid ning millised nende lehtedest imponeerivad? Milline on teie konkurentsieelis? 
  • Millised vDisaini tehtud veebilehtedest meeldivad või üleüldse millised lehed on silma jäänud?
  • Mitu sisulehte tuleb luua? 
  • Mitmes keeles peab veebileht olema?
  • Kas funktsioonide osas on erisoove?
  • Kas ehitame lehe kujundusmallile või laseme auhinnatud disaineril teha disaini?
  • Kuidas sobituks vana logo ja värvid uuendatud disainiga? Või peame uue visuaalse identiteedi looma?
  • Milline on eelarve?

Kaardistamine tehtud, loob disainer staatilise veebilehe disaini. Kui see on kliendi poolt kinnitatud, hakatakse kodulehte arendama. 

Tehtud töö: Lõime Tuliveele uue ja stiilse maandumislehe. Kui Tulivee müügijuhiga esimest korda koos laua taha maha istusime, siis selgus, et nende enamus käibest tuleb pulmade ja ürituste korraldamisest. Vanal veebilehel ei olnud võimalik aru saada, et seal saab pulmi korraldada. Uus veebileht on disainitud võttes arvesse Tulivee ärilist poolt.

kodulehe tegemine

Kasutajapersoona loomine kodulehe jaoks 

Kasutajapersoona on hea tööriist veebilehe ja turunduse tegemisel. See seab raamistiku ja formuleerib, kes on sihtgrupp, keda on tarvis kõnetada. Hea kasutajapersoona hoiab omavahelised arutelud professionaalsemana ja paljud arutelud hoiab üldse ära. 

Küsimused, mis tulevad abiks persoona loomisel  

Demograafia:
Demograafilised andmed kliendi kohta ei anna kogu pilti, kuid need on oluline lähtepunkt, et saada aimu sihtgrupist.

  • Mis on ta sugu?
  • Mis on vanus?
  • Milline on suhtestaatus? 
  • Kas tal on lapsi?
  • Milline on leibkonna umbkaudne sissetulek? 
  • Kus ta elab? 
  • On ta koduomanik või üürnik?

Karjäär:
Kui turundate tooteid või teenuseid teistele ettevõtetele, on oluline tunda tööstusharusid, mida teenindate, ja klienditüüpe, kellega suhtlete.

Kas müügiprotsess algab eesliini töötaja või ettevõtte omanikuga? Milliseid tegureid kliendid teatud tüüpi ostude tegemisel arvestavad?

  • Mis valdkonnas ta töötab?
  • Mis tüüpi ametikohal? 
  • Milline on ta haridustase?

Argipäev:
Kui mõistate, kuidas kliendid oma päevi veedavad, taipate, mis nende arvates tekitab frustratsiooni, kuidas nad eelistavad vaba aega veeta ja millised on muud valikud, mida nad igapäevaselt teevad.

  • Milline ta tüüpiline päev välja näeb?
  • Kui palju veedab ta tööl ja kodus?
  • Kuidas ta veedab vaba aega? 
  • Kes on ta elus olulised inimesed ja mõjuisikud?
  • Milliseid liiklusvahendeid ta kasutab ja omab? Kui tal on auto, siis mis mark ja kui suur? 
  • Mida ta vaatab televiisorist ja kuulab raadiost?

Tarbijaharjumused:
Et oskaks veidigi tarbijakäitumist ette ennustada, tuleks teada, kuidas nad ostuotsuseid teevad. See paneb ka paika, milliseid turunduskanaleid nendeni jõudmiseks kasutada.

  • Kus ta kogub infot toodete ja teenuste kohta?
  • Kus ta eelistab ostelda? Füüsilises poes? E-poes? Supermarketis?
  • Kuidas ta tavaliselt abi otsib, kui jääb mõne tootega hätta? Helistab või kirjutab? Või otsib ise? 
  • Kui oluline on tema jaoks saada kõige soodsam diil? 
  • Missugused mobiiliseadmed tal on? 
  • Mis tüüpi luksuslikke ja irratsionaalsemaid oste ta teeb?

Vajaduspõhised:
Oluline on mõista, mis tekitab sihtgrupis frustratsiooni, et saaksite tema elu toredamaks teha. Kui mõistate oma klientide valupunkte, saate ennustada nende vajadusi enne, kui need esile tulevad.

Peamiste valupunktide mainimine turundussõnumites mõjub usaldusväärselt ja paneb tarbijat tegutsema. 

  • Mis on kõige ebamugavam osa ta päevast?
  • Milline regulaarne tegevus on tema jaoks tüütu? 
  • Mis on kõige vähem meeldivam ülesanne ta tööl? 
  • Mis on TOP3 tegevust tema bucket list’is? 

Enda valdkonnaspetsiifilised:
Eelnevad küsimused aitasid sihtgrupist aru saada ja valdkonnaspetsiifilised küsimused on kõige olulisemad ja annavad kõige rohkem sisendit sisuloomeks.

  • Mis on põhilised väljakutsed sinu valdkonnas?
  • Mis on peamised väärtused, mida sihtgrupp otsib sinu valdkonnas? 
  • Millised on peamised vastuväited sinu toodete/teenuste osas? 
  • Millised müüdid eksisteerivad sihtgrupi peas? 
  • Millised on sihtgrupi levinud küsimused sinu toodete osas? 

WordPress platvormile kodulehe tegemine

Maailmas enim kasutatud platvorm, millele luua veebileht, on WordPress. Tegu on ühe kiireima ja soodsama lahendusega. On valida tuhandete olemasolevate põhjade hulgast ning üldiselt leiab sealt igasugusele veebilehele sobiva malli. Samuti on WordPressil mugav kasutajaliides, mis teeb ettevõtte töötajale edasise veebilehe redigeerimise lihtsaks ning ei pea koodi kirjutama, et avaldada uusi pilte, videoid, artikleid või muuta kodulehel mõni sõna.

Vaata vDisaini WordPressile loodud kodulehti.

Millised on eelised WordPressiga kodulehe tegemisel? 

  • WordPressil on palju kujundusmalle, mida kasutada, mis teeb veebilehe loomise kiireks, kuna ei pea hakkama nullist alustama.
  • WordPressi lehed on igati kohandatavad ja seal on võimalik muuta ning luua kõike.
  • WordPress toetab enamikke failiformaate.
  • WordPressil on suur kasutajatoe meeskond ja lai kommuun miljonitest kasutajatest üle maailma. Seega enamikele muredele on olemas abistav blogiartikkel või video YouTube’is.
  • WordPressi loodud veebilehed sobivad otsingumootoritele ja Google saab neid usaldada ning seetõttu tõstab tavaliselt kõrgemale kui teistele platvormidele loodud veebilehte.
  • WordPressi veebilehed vastavad turvanõuetele. WordPress on kõige levinum platvorm ja seetõttu on tema jaoks äärmiselt oluline, et veebilehed oleksid turvalised. Vastasel juhul suured nimed nagu TED, TechCrunch, UPS ja CNN ei jookseks WordPressi peal.

Tehtud töö: Raasiku suurim tööandja Mistra-Autex sai meilt uue veebilehe, mille tarbeks sai meie poolt tehtud ka korralik video tutvustamaks tootmishoonet ja tootmisprotsessi. Mistra toodab vaipkatteid maailma suurimatele autotootjatele, nt BMW, Mercedes Benz, Volkswagen, Jaguar, Volvo, Škoda, jpm.

kodulehe tegemine

Kuidas kujuneb kodulehe tegemise hind? 

Kõige suurema osa hinnast paneb paika kliendi esitatud eelarve, mille piires vDisain toimetaks. 

Tootmise kulu mõjutavad peamiselt järgmised tegurid: 

  • Mitu alamlehte on?
  • Mitmes keeles peaks veebileht olema?
  • Disaini tase. Kas piisab lihtsakoelisest disainist või tuleks teha kõrgetasemeline disain? 
  • Teksti tase. Kas veebilehe tekst tuleb kliendi poolt või tuleks see luua copywriter’i poolt? 
  • Kas veebilehel peaks olema e-poe funktsionaalsus? Kas kodulehel peab saama lisada tooteid ostukorvi ja tasuda nende eest kodulehel? 

vDisain ja kodulehe tegemine

vDisainis teeme veebilehti, millel on maksimaalsed eeldused eduks. Oleme loonud sadu veebilehti ja teame täpselt, kuidas koduleht luua nii, et see töötaks hästi, oleks otsingutes leitav ja näeks samas hea välja. 

Vaata vDisaini tehtud kodulehti siit. 

Võta meie ühendust ja paneme pead kokku, kuidas saame sinu ärile kasu tuua.